Om de weerkerende vragen rond het padelproject te beantwoorden hebben we op de nieuwjaarsreceptie het project toegelicht. Voor de mensen die er niet bij waren vat ik hieronder kort samen wat er gezegd is, zodat iedere geïnteresseerde de laatste stand van zaken meeheeft.
Wie is betrokken? Mathias Campforts, Rik Paulussen, Cris Van Hemelen, Maarten Urkens, Kristof Verheyen, Tim Vanneste, Tom Mostmans, Peter VDP (vergunning) en Joris Claes (ik dus) vormen het projectteam. Binnen het project hebben we aantal sleuteldomeinen gedefinieerd die we verdeelden in de groep. Het gaat over: Vergunningen/communicatie, Financieel, Bouw/infrastructuur en Clubwerking aangevuld met een secretaris (Tom) en een voorzitter (Joris). Dit laatste is ook meteen de reden waarom mijn naam onderaan deze communicatie verschijnt.
Wat gaan we doen? Rekening houdend met privé-eigendom en strenge geluidsnormen is het de bedoeling om drie verlichte outdoor padelterreinen achter de tennishal te leggen (zie plattegrond). Niet ideaal, maar een andere locatie was geen optie.
Hoe gaan we dat doen? We ramen de kost van de aanleg op ongeveer 200.000 €, hierin voorzien we ook extra werken i.v.m. toegang tot de terreinen. Om dit te bekostigen gaan we voor een combinatie van externe en interne financiering. De interne lening zal waarschijnlijk terug in de vorm van een lotenlening gebeuren, maar daarover zal tijdig apart gecommuniceerd worden. Belangrijk om mee te geven is dat we voor dit project geen middelen uit de clubkas zullen gebruiken, maar we wel onder één club zullen blijven fungeren. Er wordt dus geen aparte padelclub opgericht. In de huidige simulaties, gebaseerd op realistische cijfers vanuit andere clubs en Tennis Vlaanderen, zien we geen probleem in onze terugbetalingscapaciteit.
Wanneer gaat er iets gebeuren? Ondertussen is er al heel wat gebeurd. Het projectteam is samengesteld, er werd een eerste enquête onder onze leden gelanceerd, we zijn in volle voorbereiding voor de aanvraag van de vergunningen en om zoveel mogelijk ervaring/info te verkrijgen werd er veel gepraat…met andere clubs, met de gemeente, met banken, met aannemers en met Tennis Vlaanderen. Al deze info gebruiken we om een realistisch plan uit te werken.
Concrete volgende stappen zijn: 1. Lancering vergunningsaanvraag 2. Finaliseren van het financieel plan 3. Gesprek gemeente ikv borgstelling 4. Gesprekken banken ikv financiering
Belangrijkste voorwaarden zijn natuurlijk de toekenning van de vergunning en de externe financiering, maar in de veronderstelling dat we die krijgen richten we op het einde van de zomer om het hele project rond te hebben.
In parallel beginnen we aan een plan rond abonnementen (enkel Padel en combi met tennis) en de clubwerking (lessen, tornooien, interclub,…). Maar first things first, dus ervoor zorgen dat de terreinen er liggen!
Bedoeling is dat we jullie via de nieuwsbrief zoveel mogelijk op de hoogte houden van de voortgang, maar indien en er nog bijkomende vragen zijn, geef gerust een seintje!